Wednesday, October 22, 2008

Catatan 22 Oktober 2008

Tengahari ni memenuhi jemputan Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri oleh Lingkaran Trans Kota Sdn Bhd (LITRAK) di Kompleks Operasi LITRAK di KM 19, Lebuhraya Damansara-Puchong, Bandar Sunway.
Aku bersama seorang staff meninggalkan pejabat kami di Kajang kira-kira jam 12:50 tengahari dan tiba kira-kira setengah jam kemudiannya. Kawasan letak kereta telah pun dipenuhi oleh para tetamu dan kami bernasib baik dapat tempat untuk meletak van kami dengan bantuan anggota ronda Litrak.
Setibanya di perkarangan, kami terus beratur untuk mendapatkan nasi himpit dan lemang. Maklumlah 'lunch time' memang ramai yang datang, jadi terpaksa mencari meja kosong.
Sambil menjamu selera, mata asyik memandang kiri-kanan dan depan-belakang...mencari rakan-rakan lain sama ada yang bertugas dengan Litrak atau syarikat konsesi yang lain. Namun tiada seorang pun yang dikenali berada di majlis tersebut.
Selepas menikmati nasi himpit dan lemang beserta kuah kacang, kini kami beralih pula kari kepala ikan yang boleh dikatakan menu tetap setiap tahun. Satu meja dikhaskan untuk lapan orang. Jadi kami berdua terpaksa cari kawan untuk cukupkan kuota. Akhirnya, dapat tiga orang yang sedang menunggu...jadi kami berlima terus dihidangkan dengan kari kepala ikan serta ayam goreng dan sotong.
Perrggghhh...kenyang betul hari ni sampai ke malam...
Kemudian kami ke Puchong berjumpa dengan supplier...
Di sebelah petang, kena update account dan berurusan dengan supplier lain...
Sekrang ni baru rileks sikit...sambil memikirkan event esok...customer dan consultant akan datang ke premis kami bagi menguji produk kami...harap-harap berjaya...!
Alamak...lupa nak prepare slip gaji staff...hopefully esok sempat siap dan dapat gaji hari Jumaat ni...

No comments: