Tuesday, May 26, 2009

2 Hari 1 Malam@Sg Petani

Alhamdulillah, Angah telah mendapat tempat di UiTM Sg Petani dalam program Asasi Undang-undang selama 3 semester.

Kami bercadang untuk bertolak ke Sg Petani pada malam Jumaat selepas solat Isyak. Memandangkan aku keletihan dan tertidur, kami cuma bertolak selepas tengah malam.

Kami berehat selama setengah jam di R&R Tapah dan kemudiannya singgah di Batu Gajah untuk bermalam. Dari Batu Gajah, kami singgah di pejabat hasil untuk mematikan setem borang perjanjian sebelum meneruskan perjalanan ke Sg Petani.

Selepas makan tengahari, kami check-in di Emerald Puteri Hotel dengan kadar bayaran RM99...tambah RM25 upgrade bilik dan RM38 untuk katil tambahan.


Selepas rehat seketika, kami menikmati makanan segera di Restoran Radix Fried Chicken serta membeli-belah di sekitar bandar Sg Petani.



Pada hari kedua di Sg Petani, kami terus ke UiTM selepas sarapan pagi. Perjalanan mengambil masa setengah jam dari hotel tersebut ke UiTM.

Setelah selesai urusan pendaftaran serta penempatan pelajar, kami kembali ke bandar Sg Petani untuk membeli barang keperluan lain serta makan tengahari.

Setelah menghantar Angah kembali ke UiTM, kami berlepas pulang ke Rawang. Singgah sebentar di Ipoh untuk mengambil barang Along dan makan malam sebelum kembali semula ke Rawang.


Ibu dan anak sedang mengisi borang pendaftaran di bilik asrama...


Azri diberi penghormatan untuk menulis nama Angah di baldi...

...dan inilah hasilnya...

Singgah sebentar untuk menikmati minuman air kelapa...RM1.30 dalam paket plastik...mahalnya!


Solat jamak di masjid berhampiran Hospital Raja Permaisuri Bainun, Ipoh...

Menjamu selera sebelum bertolak pulang ke Rawang..

2 comments:

terjah said...

takniah en abu .. nak berjaya ke UITM... moga semua sukses..
from mankip

abuazri said...

Terima kasih mankip.