Wednesday, August 12, 2009

Catatan 12 Ogos 2009

Sudah sekian lama aku tidak update blog ini.

Sejak hujung bulan Mei lepas, aku agak sibuk dengan kerja-kerja tender yang pertama kali diperolehi secara terus. Insya Allah, projek ini akan siap hujung Oktober nanti.

Tidak ada banyak catatan yang hendak di’update’kan diblog ini, kecuali berkaitan dengan influenza A(H1N1).

Hari Isnin minggu lepas, apabila pagi tu Azri demam, aku dah mula panik. Walau pun dia berkeadaan demam biasa, aku terpaksa berwaspada. Aku mengambil keputusan untuk mengambil cuti kecemasan untuk menjaga dia. Alhamdulillah, beliau sihat menjelang tengahari.

Di sebelah petang, Angah yang sedang menuntut di UiTM Kedah, menelefon. Dia demam dan diberi cuti empat hari serta diminta pulang ke rumah. Di samping itu juga, dia dinasihatkan untuk mengambil ujian darah. Beberapa orang rakannya juga didapati demam.

Aku menelefon HEP dan dimaklumkan tiada sebarang kes influenza A (H1N1) di UiTM Kedah.
Keesokan harinya (Selasa), kami berempat bertolak ke UiTM kerana bimbangkan keadaan Angah. Setibanya kami di UiTM di sebelah tengahari, kami terus membawanya ke Hospital Sg Petani bersama seorang rakannya. Angah serta rakannya diberi ubat demam serta batuk tanpa menjalani ujian darah.

Kami menghantar semula Angah dan rakannya ke UiTM.

Kami pulang ke Rawang petang itu juga dan tiba di rumah menjelang tengah malam.

Sabtu lepas, Azri kembali demam...aku dah mula risau. Namun Alhamdulilah, keesokan harinya dia dah sembuh.

Angah pun dah sembuh sepenuhnya.

Aku memohon kepada Mu, Ya Allah, agar kami sekeluarga dijauhi dari wabak penyakit ini. Amin

No comments: